איך להיפטר מסיגריות או אכילה רגשית בתוך פחות משבוע

איך להיפטר מסיגריות או אכילה רגשית בתוך פחות משבוע

ד”ר יהב דיקשטיין חוקר מוח ומכללת הכל אפשרי מציעים שיטה המבוססת על מדעי המוח, השיטה מאפשרת להצליח להשתחרר מכול סוג של התמכרות בתוך זמן קצר באמצעות הנחייה ישירה לחלקי התת מודע

גמילה מעישון יכולה להתרחש בתוך שעות ספורות | צילום אתר pexels

אלף פעם אמרתם לעצמכם שהגיע הזמן להפסיק עם הסיגריות או עם המתוקים. אתם יודעים שזה לא בריא, אתם מבינים שזה מיותר או סתם יקר, אבל פשוט לא מסוגלים להפסיק.

המחשבה המנחמת היא שאתם לא לבד במעגל הזה. מיליוני אנשים מסביב לגלובוס מנסים בכל רגע נתון לצאת מההתמכרות לסיגריות, לאכילה רגשית, לסמים, לפוביות, לפורנו או לסטרס. מילוני אנשים מבטיחים לעצמם בכל ערב שזו הפעם האחרונה שבה הם נכנעים, אבל כשהבוקר מפציע הם מגלים שהם חוזרים אל אותו הדפוס, בלי יכולת לשלוט בעצמם.

“הסיבה היא שמי ששולט בכם באמת הוא לא המוח המודע שלכם, אלא המוח הלא מודע ומה שהוא חושב או מרגיש חזק יותר מכל הבנה שכלית פשוטה” טוען ד”ר יהב דיקשטיין מרצה בנושא התמכרויות במכללת הכל אפשרי “באיזושהי נקודה בחיים שלכם התת מודע שלכם למד לקשר בין רגשות של הנאה לבין מה שאתם מכורים אליו ומאז הוא דוחף אתכם להמשיך”.

המוח מקשר בין מושא ההתמכרות לעונג | צילום אתר pixabay

עוד סיגריה אחת ודי
ד”ר דיקשטיין חקר את נושא ההתמכרויות במסגרת עבודת הדוקטורט שלו במדעי החיים, לטענתו “לבקש מאדם מכור להפסיק לצרוך סיגריות או מתוקים זה כמעט כמו לבקש מחולה פרקינסון להפסיק לרעוד, זה על גבול הבלתי אפשרי”.

“מוח הזוחלים למד שבכל פעם שאתם צורכים ניקוטין, קפאין, מריחואנה או גלוטן משתחררים לכם במוח הורמונים כגון דופמין או סרטונין המגבירים את האושר האישי שלכם. הוא גם למד שבכל פעם שאתם נמנעים מהסיגריה שלכם, מהקפה שלכם, מהאינטרנט או ממתוקים אתם פשוט עוברים למצב של כאב נפשי או פיזי. בתרגום חופשי הוא מבין שהימנעות מסיגריה היא פשוט סכנת חיים עבורכם, לכן הוא יעשה הכל כדי שפשוט תמשיכו להתמכר”.

“מסיבה זו” אומר דיקשטיין “לא משנה כמה החלטות תחליטו, כמה פעמים תשבעו לעצמכם או ליקרים לכם, כמה ספרים תקראו בנושא, כמה פגישות תקבעו עם הפסיכולוג, יהיה לכם קשה מאד להפסיק עם ההתמכרות. למה? כי לא ניתן לצאת מהתמכרות בצורה של הבנה שכלית, כאשר באותו הזמן התת מודע שלכם רואה בהתמכרות משהו חיוני להישרדות הבסיסית שלכם”.

ד”ר יהב דיקשטיין, מכללת הכל אפשרי

איך אפשר בכל זאת לצאת מההתמכרות ולהחזיר לעצמנו את השליטה?

“כאשר לומדים את חקר המוח ניתן לדעת באופן מדעי כיצד לשחרר דפוסים מעכבים והתניות שיצרנו” מסביר יזהר מחפוד מייסד מכללת הכל אפשרי “צריך לאמן את המוח מחדש להבין שההתמכרות לא חיונית יותר להישרדות. התהליך הדרוש לשם כך הוא קצר וההצלחה גדולה”.

מחפוד הוא מנטור מומחה לשינוי דפוסי חשיבה, גמילה מהתמכרויות ושחרור פוסט טראומה. הוא עוסק בתחום כבר למעלה מעשרים שנה ואימן אלפי אנשים. השיטה נוסתה בהצלחה גם על אנשים שמכורים שנים רבות. רשת האינטרנט מלאה בעדויות של אנשים שהשתתפו בקורסים של מכללת הכל אפשרי ומעידים על שינוי מבורך בחיים.

“במכללת הכל אפשרי פותחה בשנים האחרונות שיטה חדשנית, אשר מפרקת את המסלולים הנוירולוגים שנוצרו במוחו של המעשן וגורמת לכך שהתשוקה לעישון הסיגריות נעלמת כליל. חיווט מחדש של התת מודע מאפשר שחרור מכל סוג של התמכרות, פובייה או טראומה. את הסדנאות אני מוביל יחד עם ד”ר יהב, יחד פיתחנו תהליך עבודה קצר מועד שמאפשר לכל אדם להיגמל מהרגלים שליליים באמצעות עבודה על התת מודע”

צפו בהמלצות תלמידים שהשתתפו בקורסים של מכללת הכל אפשרי

איך בעצם עובד התהליך?

“בדיוק כפי שניתן לאמן את הגוף ולפתח את השרירים, כך גם הפלסטיקה של המוח היא דבר גמיש שאפשר לאמן, לפתח וללמד דפוסים חדשים”. טוען יזהר מחפוד “אדם שיש לו דפוס התמכרותי רואה את העולם דרך פילטר מסוים, לכן לא משנה כמה ננסה להסביר לו את המציאות, הוא יכול לראות אותה רק דרך המסך שהוא בנה לעצמו. התפקיד שלנו הוא לבנות עבורו פילטר חדש דרכו הוא יכול להתבונן בצורה נקיה על המציאות, ללמד את המוח לדלג על המסגור שהוא יצר לאירועים ולראות את החיים כפי שהם באמת”.

“אני יכול להמשיל את זה למחשב שכבר לא מתפקד ועובד בצורה מאד איטית, טכנאי מחשבים טוב ידע לסרוק את מרכיבי המחשב, לחשוף אילו תוכנות או וירוסים מעכבים אותו, לדעת איך להסיר אותם, לפרמט מחדש את המחשב ואז הכל יחזור לעבוד בצורה תקינה”


איך עושים את זה בפועל?
“החלק הראשון של הסדנאות הוא מדעי יותר. הוא עוסק בהבנת העקרונות של המוח, ממה הוא מורכב, מה תוקע אותנו, למה אנחנו לא מצליחים לשחרר דברים שמזיקים לנו, מה אומרים המחקרים האחרונים בחזית חקר המוח, את החלק הזה מוביל ד”ר דיקשטיין”

“החלק השני הוא מעשי יותר במסגרתו אנחנו עובדים על התת מודע ומשחררים התניות, דפוסים מעכבים והתמכרויות, באמצעות טכניקות עמן אני עובד כל השנים בהצלחה. מעבר לעבודה במסגרת הסדנה, ניתנת תמיכה למשך שלושה חודשים באמצעות קבוצת פייסבוק סגורה וסדנאות וובינר המתקיימות אחת לשבועיים.

להצליח לשבור את הדפוסים


להפסיק עם הסיגריות זה לא אומר שנגמלתם
אנשים רבים סבורים בטעות כי להימנע מהגורם הממכר לתקופה מסוימת יביא את הפתרון. המחשבה המוטעת היא שאם נמנע מסיגריות, מתוקים או משחקי מחשב למשך חודש אז נוכל להתנקות מהם והגורמים הממכרים לא יוכלו להשפיע עלינו יותר.

אולם ד”ר דיקשטיין יודע לספר כי הימנעות מסמים לדוגמה לא בהכרח מהווה גמילה לפעמים אפילו להיפך. “במסגרת המחקר שלי באוניברסיטת בר אילן חקרתי את האפשרות לחדול משימוש בקוקאין” הוא משתף “גילינו כי כאשר מישהו מפסיק לצרוך סם, הוא לא באמת נגמל ממנו. כאשר הוא יתקל שוב בסם לאחר תקופת ההימנעות הוא ירצה לצרוך אותו ביתר עוצמה”.

“ההבנה הזו מבוססת על מחקר לדוגמה שבוצע על חולדות שנחשפו לקוקאין, המחקר הראה כי חולדה שהפסיקו לה את אספקת הסם לא נגמלה ממנו אלא להיפך, ככל שהיא שהתה זמן רב יותר בלי הסם כך היא צרכה אותו יותר באגרסיביות כאשר חזרה האספקה לכלוב”.
“הימנעות מצריכה של גורם ממכר לא מטפלת בשורש הבעיה, אנשים שפנו לכפרי גמילה למספר חודשים והפסיקו לצרוך סמים חשבו שהם נרפאו. אבל המוח שלהם לא באמת נרגע, הדפוס ההתמכרותי שלהם פשוט דגר כל הזמן הזה בשקט ורק חיכה לרמז הכי קטן שהסם בסביבה כדי להסתער עליו שוב בטירוף חושים. כדי להתנקות באמת צריך חיווט מוחי מחדש, אחרת זה יכול לקחת מספר שנים כדי להתנקות”

תהליך של חיווט מוחי מחדש

המחקרים האחרונים בתחום מראים שהדרך הנכונה יותר היא להפסיק בפעם אחת ולא באופן הדרגתי. אך אם מנסים להפסיק לעשן מבלי לשנות בפועל את המסלולים במוח, יהיה קשה לעמוד בפיתוי בכל פעם שנתקל בתמונה של סיגריה, בחבר שמעשן, בכל פעם שנשתה אלכוהול או לאחר ארוחה טובה.

למעשה בכל סיטואציה שבה המוח שלנו התרגל לקבל את הסיגריה. בנוסף חשוב לדעת שבעת הפסקת העישון, הגוף עובר תהליך של גמילה מניקוטין. גמילה זו מפעילה מנגנונים במוח הגורמים להרגשת סטרס שהוא אחד מהגורמים העיקריים המובילים ל-relapse, כלומר חזרה להתנהגות המאפיינת את ההתמכרות. לכן חשוב שהליך הגמילה יערב בנוסף גם שיטות להנמכת סטרס ולהכנת המוח מראש למצב זה.

בשיטה שפותחה במכללת הכל אפשרי תוכלו להקטין את ההשתוקקות (craving) לסיגריות תוך חיזוק מנגנונים מוחיים המגנים מהרגשת הסטרס.

להקטין את ההשתוקקות| צילום אתר pexels

להיגמל מסיגריות בתוך שבוע
“היציאה מהתמכרות או מטראומה יכולה להתחולל בתוך דקות ספורות” טוען יזהר מחפוד “בדיוק כמו שלוקח לנפש שניות ספורות להיכנס לטראומה. בקליניקה שלי אני נתקל כמעט בכל יום בהצלחות של מתאמנים שאחרי שנים של התמכרות לסיגריות, סמים או אכילה רגשית מצליחים בבת אחת להתנתק. איך זה קורה? ברגע שהם מאפשרים למוח שלהם לחזור לשפה המקורית שלו, ברגע שמסירים את הטפיל שהתלבש על מנגנוני ההישרדות.

“כאשר ישנו הידע בחקר המוח ניתן לכוונן את המתאמן למצב שבו הוא לא יחזור להתנהגות הקומפולסיבית, אפשר לאתר את דפוסי ההתנהגות שהתלבשו על מנגנוני ההישרדות שלו ולהטות אותו מחדש להישרדות אמתית”.

אכילה רגשית אפשר לצאת מזה| צילום אתר pexels

זה באמת אפשרי?
” לכל אחד בתוך התת מודע שלו יש אנרגיה אינסופית לחולל שינוי, זה לא חייב להיות תהליך ארוך או במאמץ רב מידי רק צריך להבין איך המוח עובד ולהסכים ללמד אותו מחדש את מה שהוא שכח. לכל אחד יש את היכולת לחולל את השינוי ומהרגע שהתבצע התיקון ההצלחה היא לכל החיים”

לאתר של מכללת הכל אפשרי לחצו כאן

להרשמה לסדנה הקרובה “גמילה מסיגריות ואכילה רגשית”


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *