כלה קלה זאת משימה לא קלה / מאת: לורן גונר

כלה קלה זאת משימה לא קלה / מאת: לורן גונר

מה משותף לכל הכלות? כולן רוצות לרדת במשקל לפני היום המיוחל, ורובן יזכרו בזה שכבר יהיה מאוחר

לקראת עונת החתונות, הרי לפניכן התשובות ללמה חשוב לא להתפתות לדיאטות כאסח, איך כדאי להפוך את המשימה לאתגר זוגי משותף, למה לא להקשיב לעצות של חברות ושאר נשמות טהורות, והכי חשוב, איך לשמור על השפיות:


1. בטוח שאת צריכה דיאטה?
אם עד היום לא הרגשת צורך בדיאטה, אין סיבה להיכנס אליה רק בגלל שאת מתחתנת. מדובר בתקופה מלחיצה מספיק גם ככה, עם כל ההתרגשות, ההכנות, הדאגות, הוויכוחים והמריבות את מי להזמין מהעבודה של אבא ומהתיכון של אימא, ואיזה די.ג’יי. וכמה להשקיע בצלם. תעשי לעצמך טובה ואל תוסיפי את הדיאטה ללחצים האינסופיים שקיימים גם ככה. ואגב, דיאטה בתקופה של מתח נפשי הוכחה כהרבה פחות אפקטיבית. אף אחד מאורחי החתונה לא יהיה שיפוטי לגביך כמו שאת שיפוטית לגבי עצמך. אני יכולה להבטיח לך שקילו או שניים לפה או לשם לא יעשו את ההבדל במראה שלך. מה שכן יעשה את ההבדל הוא השמחה והרוגע שלך. שמעת פעם שהמתכון הכי חשוב ליופי הוא האושר?


2. לרזות בשניים זה נחמד כפליים –
אם החלטת בסוף שאת כן זקוקה לדיאטה, נצלי את ההזדמנות לעבור את התהליך יחד עם בן זוגך. את לא תאמיני כמה מוטיבציה וכוחות נפש תספקו אחד לשני לאורך הדרך, וגם הזדמנות לחוות את הקשיים ולהתמודד איתם ביחד, כהכנה מעולה לחיים המשותפים, כי מה זה כמה קילוגרמים מיותרים לעומת משכנתא, לילות בלי שינה ושלושה ילדים? בכל מקרה, עם כל הכבוד לדיאטה הזוגית, היא חייבת להיות מותאמת אישית. זוגות שמחליטים לעשות דיאטה יחד חייבים לזכור שקיימים הבדלים בין מבנה הגוף הגברי לגוף הנשי, ולכן גם הדיאטה שונה. למשל, כדי לרדת במשקל יידרש תפריט של כ-1,200 קלוריות לנשים ו- 1,500 לגברים ביום.


3. אף אחת לא מכירה את הגוף שלך כמוך –
גם אם חברה שלך שנראתה מדהים ביום חתונתה, תנסה לשכנע אותך שהיא יודעת בדיוק מה את צריכה לאכול, תאמיני לי שהיא לא יודעת. לכל אחד מאתנו קיימים המזונות המתאימים לו באופן אישי, בהתאם לאורח חייך, הרגלי תזונה ואכילה, שינה, פעילות גופנית, מצב בריאותי ונפשי כולל הרגלים נוספים. דיאטה מקצועית היא כזאת שתתאים עבורך תוכנית תזונה אישית, המבוססת על תפריט המגובש עבורך באופן אינדיווידואלי, כולל ליווי מקצועי יומיומי, ומתבסס ככל האפשר על המזונות האהובים עליך, על הרגלי חייך הקיימים ועל סדר יומך, מתוך מטרה להפוך את תהליך ההרזיה לנעים ולידידותי, הכרוך בשינוי מינימלי באורח חייך, שגם ככה עובר טלטלות ושינויים רבים לפני החתונה.

"תעשי לעצמך טובה ואל תוסיפי את הדיאטה ללחצים האינסופיים שקיימים גם ככה". בתמונה: כלה | צילום אילוסטרציה (למצולמת אין כל קשר לנאמר בכתבה): www.pixabay.com
“תעשי לעצמך טובה ואל תוסיפי את הדיאטה ללחצים האינסופיים שקיימים גם ככה”. בתמונה: כלה | צילום אילוסטרציה (למצולמת אין כל קשר לנאמר בכתבה):
www.pixabay.com


4. הדבר האחרון שאת צריכה זה דיאטת כאסח –
לפני החתונה נשים רבות מנסות לעשות דיאטה בכוחות עצמם וללא תפריט מאוזן, בעיקר בגלל לחץ וחוסר זמן. בדיאטה כזאת, התזונה אינה מכילה מספיק חלבון, ואז הירידה באה בעיקר על חשבון מסת השריר, מה שבאמת מוביל לעלייה מהירה במשקל בחזרה, ובעיקר לתשישות ולחולשה שתשפיע מאוד על מצב רוחך בתקופה שלפני החתונה. דיאטה מקצועית תבנה עבורך תפריט הכולל את כמות החלבון הדרושה מידי יום, ומותאמת לצרכים האינדיבידואלים שלך. כך אין סיכוי לפרק את מסת השריר, אשר למעשה אפילו עולה במהלך הדיאטה. בדיאטה נכונה ומקצועית, הירידה במשקל עדיין יכולה להיות מאוד מהירה ומותאמת ללחץ הזמן שלפני החתונה (בערך שני קילו בשבוע), אך היא נובעת אך ורק מכך שהגוף מפרק את השומן הלא בריא ולא מפרק כלל את רקמת השריר, דבר המבטיח שמירה ארוכת טווח על המשקל בסיום הדיאטה ולאחר החתונה.


5. למרות כל ההכנות, אל תוותרי על ארוחות –
תזונה נכונה היא הבסיס המרכזי למצב הרוח שלך וליכולת התפקוד שלך. במהלך תכנון החתונה תחשפי למצבי לחץ רבים: אימא שלך, אימא שלו, הדי.ג’יי., הצלם, האולם ומה לא… בלי שהרגשת בכלל את יכולה למצוא את עצמך לא אוכלת כלום עד שש בערב, ובלי מאגרי האנרגיה שלך, יחד עם כל הלחץ והמתח, את עלולה פשוט לקרוס. בקיצור, המשיכי לא לוותר על שלוש ארוחות עיקריות ביום, ועוד שתיים: שלוש ארוחות ביניים.


6. ולסיום, אל תשכחי לשתות –
בסדר היום העמוס שלפני החתונה (בעיקר עכשיו בקיץ) את תרגישי מאוד צמאה, וכאשר הגוף צמא הוא מפרש זאת לעיתים קרובות כרעב, מה שגורם לאכילה מיותרת. מלבד זאת, המים הם החומר הכי מדהים שיש לעור הפנים, אז אם את רוצה להיות כלה יפה תתחילי לשתות מים והרבה. והכי חשוב, שתיית מים הוכחה כאחת הפעולות הכי מרגיעות, ועם כל הכבוד ליופי, את הרוגע לפני החתונה את צריכה אפילו יותר.


* הכותבת, לורן גונר, בעלת תואר שני מאוניברסיטת אוקספורד, מפתחת “דיאטת לורן – דיאטה בהתאמה אישית”.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *