אילו בטוחים רלוונטיים למגיפת הקורונה ומאילו ביטוחים מומלץ להיזהר. ראיון עם סוכן הביטוח ירון יעקב על הצעדים שכדאי לנקוט כדי שתוכלו להיות בטוחים באמת
החיים יכולים להפתיע אותנו, את העובדה הזו ממחישה לנו היטב מגיפת הקורונה המשתוללת בימים אלו ברחבי העולם. בדיוק בגלל תרחישים בלתי צפויים מסוג זה אנחנו מבטחים את עצמנו, מתוך מחשבה קדימה להגן עלינו ועל הקרובים לנו.
הפחד מפני הבלתי ידוע, מביא רבים מאתנו להתקשר אל חברות הביטוח ואל הסוכנים ולוודא שהפוליסה הביטוחית שברשותנו אכן תכסה אותנו במקרה שבו חלילה נזדקק לסיוע רפואי נוסף על רפואת החירום. כדי שנצליח להעמיק בנושא החשוב, ביקשנו מסוכן הביטוח המנוסה ירון יעקב לעשות לנו קצת סדר בנושא.
איזה סוג ביטוח יכול להעניק הגנה מפני הידבקות בנגיף הקורונה?
"הביטוח שיכול לכסות את המבוטח במקרים כאלו הוא דווקא פוליסת ביטוח במקרה של אבדן כושר עבודה. חשוב לדעת כי דווקא בפוליסת הביטוח מפני מחלות קשות אין ציון בנספחים של מחלת הקורונה זאת מכיוון שמדובר בתופעה חדשה.
הסעיפים בביטוח הבריאות שכן יכולים לסייע במקרה האמור, הם השירותים בתחום הגשת הסיוע סביב המחלה: התייעצות עם רופא פרטי, בדיקה מיוחדת, ניתוח פרטי ועוד במקרה הצורך"
האם רכישה של ביטוח חדש יכולה להגן עלינו באופן מידי?
"במידה ומדובר באדם בריא, מהרגע שחברת הביטוח אישרה את הפוליסה, היא נכנסת לתוקף בתוך מספר שעות. אולם לרוב המבוטחים אני ממליץ לפני שרוכשים ביטוח חדש, לבדוק קודם את הביטוחים הקיימים, יש סיכוי גבוה שאתם שרובם מכוסים".
כשהקורונה דופקת בדלת
הטלפון שהגיע מחברת הביטוח הישירה הצליח להפתיע את מיטל פלדמן, על הקו היה מוקדן צעיר ונמרץ שהציע לה עקב מצב החירום להצטרף לפוליסת בריאות חדשה. במהלך השיחה הוא דאג להבטיח לה הטבה השמורה למצטרפים חדשים: שלושים אחוזי הנחה על המחיר המקורי של הפוליסה שהיא משלמת עליה כעת.
"זה נשמע טוב ונשמע גם חשוב בימים אלו" התלבטה לרגע מיטל, אך כשסוכן המכירות הסביר לה שמדובר במבצע מוגבל לשבוע בלבד, היא לא חשבה הרבה, שלפה את פרטי האשראי ואישרה את ביטול הפוליסה הקיימת ומעבר חגיגי לפוליסה החדשה.
רק אחרי ששוחחה עם סוכן הביטוח הוותיק שלה גילתה מיטל, כי הצטרפותה לפוליסה החדשה, למעשה מחקה וביטלה את כל הוותק והתנאים שהיא צברה בפוליסה הקודמת. לצערה, ברגע האמת הקריטריונים הללו מהווים הבדל של עוד 100,000 ₪ החזר מחברות הביטוח, פער שיכול להיות קריטי עבורה במקרה בו תקלע למשבר רפואי.
ירון יעקב לא נשמע מופתע. "אני שומע סיפורים כאלו מלקוחות כל שני וחמישי. חברות הביטוח הישירות נמצאות במאבק תמידי על לב הלקוח מה שגורם להן להפעיל שיטות מכירה אגרסיביות בשם התחרות. אני מעודד את כל הלקוחות שלי לבדוק בימים אלו את הביטוחים שלהם ולוודא שהם מכוסים. אולם חשוב לוודא שהם אכן מקבלים ביטוח שמתאים להם באופן אישי ומתאים להם לצרכים המדויקים. לא חלילה ביטוח שמוכרים להם במבצע של הדקה התשעים לרגל המצב על ידי מוקדן בחברת ביטוח"
מי ילחם בשבילכם ברגע האמת
המאבק על לב המבוטחים בין חברות הביטוח הישירות לבין סוכני הביטוח עלה מדרגה בשנים האחרונות. כמעט בכל בית בישראל מכירים את הפרסומת המפורסמת של שוקה סוכן הביטוח והמזכירה החיננית שלו, פרסומת שמנסה להציג את סוכני הביטוח כבלתי רלוונטיים בתוך עולם שמתקדם בקליק אחד.
אל מול הפרסומות מתפתים מבוטחים רבים לעבור למסלול המהיר של ביטוח בקליק אחד, אולם אנחנו שוכחים שאת המחיר האמיתי נצטרך לשלם דווקא ברגע האמת. לצערנו גם אלף הקלקות על צג המחשב לא תמיד יאפשרו לנו לקבל את כספנו בחזרה, בטח שלא כאשר נמצא את עצמנו מול מוקדנית מתחלפת שנמצאת בחופשת סמסטר ואין לה כל היכרות אתנו או סנטימנטים אישיים.
בימים אלו שבהם העולם נאבק בנגיף הקורונה, נושא הביטוחים הופך להיות קריטי עבור משפחות רבות. אולם העובדות מראות כי בזמן משבר רפואי, האפשרות לקבל החזר כספי מחברות הביטוח נובע לרוב מעבודה קשה של סוכן שעומד לצדך. זה שמוכן לשכב על הגדר עבור הלקוח ולהפעיל את כל האמצעים שברשותו כדי שחברת הביטוח תתרצה ותבצע החזר מלא.
באילו מקרים לדוגמה משפיעה ההתערבות של הסוכן על גובה ההחזר?
"יש לי מאות דוגמאות, אתן דוגמה למבוטח שלי שנזקק לניתוח רפואי מציל חיים עבור מחלה נדירה ופנה לרופא מאד מסוים במזרח הרחוק. הרופא הזה לא היה כלול בהסדר הביטוח, מטבע הדברים התשובה שקיבלנו מחברת הביטוח הייתה "למבוטח לא מגיע שום החזר כספי". אבל התשובה הזו לא הניחה את דעתי".
"טרחתי לכתב את מנהלת תחום הניתוחים בחברת הביטוח על אופי הטיפול, שלחתי לה סרטונים המוכיחים כי הטיפול אכן מציל חיים, טרחתי להפגיש בין המבוטח לבין המנהלת הבכירה באופן אישי כדי שיוכל לספר לה את סיפורו המרגש. בסופו של דבר החברה אישרה לו החזר של למעלה משישים אחוז מכל הוצאות הניתוח והשהייה בחו"ל! אמנם המאבק לקח כשנה, אבל התוצאה הצדיקה כל רגע"
"אני תמיד מזכיר לעצמי שמאחורי כל פוליסה יש משפחה" אומר ירון "אני גם מכיר באופן אישי כל מבוטח ויודע היטב עד כמה משמעותי עבורו לקבל החזר מלא מחברת הביטוח, זה מה שמניע אותי להתאמץ ולפנות שוב ושוב אל החברות עד התוצאה המיוחלת. אני מתאמץ כי אני מרגיש שאני מחויב לו, הרי הלקוח נתן בי את האמון לאורך השנים. אני חייב להוקיר לו תודה, אני מחויב להיות נאמן לו בחזרה."
קיבלתם הצעה מפתה? קחו את הזמן לחשוב עליה
בעקבות בהלת הקורונה, חשוב מאד כאמור לבדוק שהביטוחים שברשותכם אכן יכולים לספק לכם הגנה במידה ותזדקקו להם. אולם בד בבד חשוב לא להתפתות להצעות חדשות אלא לבדוק אם הן באמת מותאמות לצרכים שלכם באופן אישי.
אז איך אפשר להימנע מטעויות קריטיות? פשוט מאד, כאשר אתם מקבלים טלפון מנציג מכירות, חשוב שתזכרו שהוא עובד לפי תסריט מכירה שנוצר על ידי פסיכולוג צרכני מנוסה, לכן חשוב לא למהר להחליט אל מול ההצעה. חשוב לזכור שבימים אלו החלטות נעשות באופן אמוציונאלי שמונע מהחרדה האופפת את האזרחים.
"סיפר לי איש מכירות בחברה העוסקת בביטוחים ישירים איך עובדת השיטה" מציין ירון יעקב "יש לך מוצר ביטוחי למכור באיקס זמן לאיקס לקוחות ולעמוד ביעדים. זה שהמוצר מתאים או לא מתאים למבוטח זה פחות מעניין, מה שחשוב הוא שעמדת בסוף החודש ביעד למכור את המוצר וקודמת בשכר לפני שהעולם יקרוס"
קיבלתם הצעה? חשוב לא לבצע את ההחלטה לבד, מומלץ לחזור אל סוכן הביטוח שלכם, הוא כבר ידע איך להתמודד עם ההצעה. הסוכן ידע לבחון שאין כאן הפסדים עבורכם בטווח הארוך, שהביטוח שהוצע לכם אכן מכסה את כל הצורך שלכם, שלא מדובר בכפל ביטוחי ועוד. גם כאשר מדובר בהצעה מפתה של הנחה כספית, לסוכן הביטוח יש דרך להתמודד אתה, לעיתים סוכן הביטוח יכול להשיג עבורכם הטבה זהה מהמחלקה לשימור לקוחות.
"חשוב להיות בתקופה הזו חזקים" מסכם ירון "להבין שזה משהו שיחלוף, לא לאבד את העשתונות ולא להיכנס לפאניקה, זה לא יתרום לנו לא נפשית ולא פיזית, לקחת דברים בפרופורציות ואני מאמין שבסוף כולנו נצא מזה חזקים יותר"
השורה התחתונה היא שאיכות הביטוח חשובה הרבה יותר מהמחיר שלו, משפחות ששילמו כמה שקלים יותר כל חודש, אבל קיבלו בימים טרופים את ההחזר מהביטוח על סך 500,000 ₪ יודעות עד כמה חשוב שבמלחמה על ההחזר, יהיה מי שילחם עבורך בקרב.