חיפה: מנסים לקצר את ההמתנה במיון

חיפה: מנסים לקצר את ההמתנה במיון
חיסכון בזמן יקר. ד"ר חן שפיירא
צילום: פרטי

שיתוף פעולה ראשון מסוגו, בין מוקד ביקור רופא, הנהלת כללית ובית חולים כרמל בחיפה, יצרו מסלול מזורז למי שמופנה על ידי מוקד ביקור רופא לחדר המיון בכרמל. במסלול זה, מועברות תוצאות הבדיקות כולל בדיקות המעבדה, לרופאי חדר המיון והם מסתמכים עליהן להמשך הבירור, במקום שיהיה צורך בלקיחת דגימות חדשות והמתנה לעיבוד המעבדתי.
בנוסף, קיים קשר הדוק בין רופאי המוקד לבין צוות חדר המיון. רופא המוקד, שמחליט להפנות מטופל למיון בי”ח כרמל, דואג לידע את הצוות בכרמל על כך שהפנה מטופל עם חשד לבעיה רפואית מסויימת ועל כן נזקק ליועץ מסויים, או לבדיקה משלימה, כזו או אחרת. כך, בהגיע החולה למיון, הוא כבר מוכר לצוות ועל כן, מתקבל בתהליך מזורז. לקראת התהליך גובשו סטנדרטים אחידים ומכתבי הפניה מרופאי המוקד נעשים בהתאם לדרוש בחדר המיון, לקבלה מהירה של המופנה, עם כל מידע הרקע הדרוש.

חיסכון בזמן יקר. ד"ר חן שפיירא|צילום: פרטי
חיסכון בזמן יקר. ד”ר חן שפיירא|צילום: פרטי

ד”ר זאהי סעיד, מנהל הרפואי של כללית במחוז חיפה וג”מ, מברך על השת”פ ומציין כי מטופלים שלו שהופנו ממוקד ביקור רופא למיון בכרמל מדווחים כי הם הופתעו מיעילות ומהירות הטיפול וחשו בטוחים ורגועים יותר. בהגיעם למיון, כבר המתין כל החומר הרפואי ומצבם היה ידוע לצוות המטפל. המסלול המזורז הינו יתרון נוסף למבוטחי כללית, אשר התיק הרפואי הממוחשב שלהם, עם כל המידע על אבחנות, טיפול תרופתי ורגישויות, זמין לעיני הרופאים בבית חולים כרמל וכך נשמר הרצף טיפולי באופן מיטבי.
פרופ’ מ”ק חן שפירא, מנהלת בי”ח כרמל, מציינת כי במלר”ד כרמל ננקטים תהליכים רבים לקיצור ויעול תהליך הטיפול בפונים לחדר המיון, בדגש על שילוב של טיפול מיטבי ויחס אנושי. שיתוף הפעולה עם ביקור רופא מהווה נדבך נוסף בשיפור השירות לאחר שתהליך הטריאג’ (מיון ראשוני) של החולים המופנים מהמוקד מתקצר באופן משמעותי וחוסך זמן יקר, מבחינה רפואית ושירותית כאחד.


כתבות שתשמחו לקרוא

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *