דו"ח נציבות הקבילות במשרד הבריאות חשף השבוע נתון מפתיע – שירותי בריאות כללית מובילה בהישג של שיעור הקבילות הנמוך ביותר שהוגש נגד קופות החולים, למרות שזו הקופה שלה הכי הרבה מבוטחים בישראל. יתרה מזו, גם מספר הקבילות שהנציבות קבעה כמוצדקות הוא הנמוך ביותר מכלל הקופות. מדובר במגמה רציפה של ירידה בשיעור התלונות שהוגשו למשרד הבריאות כנגד כללית בשנים האחרונות, בנתון זה עקפה כללית את מכבי שכיום שיעור התלונות נגדה גבוה מאשר כנגד כללית. מאוחדת מובילה בשיעור התלונות כנגדה, מבין כל קופות החולים והיא ולאומית מובילות גם בשיעור התלונות המוצדקות.
פרופ' חן שפירא, מנהלת מרחב חיפה וגליל מערבי בכללית: "נתון חשוב זה מעיד על שביעות רצון הלקוחות שלנו ועל ההקפדה הרבה שלנו על שקיפות ומיצוי זכויות החולה. מגמת הירידה בשיעור התלונות כנגדנו החלה בשנת 2008 וההישג נשמר בהתמדה. הישג זה יש לזקוף למהלך 'כללית לידיעתך' שיזם מכ"ל כללית לפני מספר שנים, אשר שם דגש על דחיפה יזומה של מידע ללקוח, כדי לאפשר לו למצות את זכויותיו. כמו כן, אנו מובילים תפיסה של תרבות ארגונית שנועדה להעניק ללקוח שלנו תחושה כי הוא מטופל בידיים טובות. אנו שמחים על כך שההשקעה הזו בתרבות השירות באה לידי ביטוי בנתון אובייקטיבי זה של משרד הבריאות ואנו נמשיך לפעול להמשך מגמה חיובית זו ביחסנו על הלקוחות שלנו".